Manuele therapie

Icon Centrum Fysiotherapie

Manuele therapie is een behandelmethode die zich richt op de gewrichten van uw lichaam. Met deze therapie kunnen we de gewrichts­bewegingen in uw hele lichaam verbeteren, met name wanneer u lage rug- en nekklachten heeft. Meer weten? De manueel therapeuten van Centrum Fysiotherapie helpen u graag.

Voor welke klachten is er manuele therapie?
  • hoofd- en nekpijn in combinatie met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom.
  • nek- en schouderklachten met uitstraling naar de armen.
  • lage rugklachten, al dan niet met uitstraling naar de benen.
  • hoge rugklachten, al dan niet in combinatie met rib- en borstpijn.
  • duizeligheid bij het bewegen van de nek.
  • kaakklachten, al dan niet in combinatie met nekklachten.
  • heupklachten.
Hoe helpen wij u met manuele therapie?

Onze manueel therapeuten passen specifieke technieken toe die zorgen voor een beter functioneren van uw gewrichten en voor een verbetering van uw houding en bewegingen. Af­hankelijk van uw klachten biedt ma-

nuele therapie u verschillende behandelvormen. Ook geven we bij Centrum Fysiotherapie goede instructies, adviezen en begeleiding.

Welke behandelingen kent manuele therapie?
  • Specifieke handgrepen, uitgevoerd met zachte druk of trek aan bot­stukken van gewrichten in de gehele bewegingsketen, daar waar tijdens het onderzoek de stoornis is vastgesteld.
  • Gedoseerde impulstechnieken, waarbij soms een ‘knappen’ o’f ‘krakend’ geluid te horen is.
  • Specifieke houdings- en bewegingsoefeningen worden uitgevoerd op aanwijzing van onze therapeuten met als doel om na de behandeling, de beweeglijkheid te behouden en  / of te verbeteren.

De effecten van de behandeling zijn vaak direct merkbaar: u voelt meteen een ver­betering van de bewegingsvrijheid en een afname van de pijn.

Icon Centrum FysiotherapieNeem contact met ons op. Dat kan via deze website  of door te bellen naar 0227 542323