Fysiotherapie en sport

Sportfysiotherapie is bedoeld voor mensen die een blessure hebben opgelopen tijdens het sporten en zo snel mogelijk hun sportbeoefening weer willen hervatten. Ook is sportfysiotherapie bedoeld voor mensen die niet sporten, maar hun conditie willen verbeteren.

De fysiotherapeut kan dan helpen met het maken van een gericht trainingsschema gebaseerd op
de individuele behoefte.

Centrum Fysiotherapie Medemblik

Langdurige rugklachten?

Centrum Fysiotherapie en Podotherapie Westfriesland werken samen voor behandeling van nek- en rugklachten.

Door een verkeerde stand van de voeten kunnen nek- en rugklachten ontstaan. Als de klachten langer aanwezig zijn, kunnen er blokkades ontstaan in de wervelkolom en/of instabiliteit van lage rug en nek- schoudergordel.

Tijdens het onderzoek wordt er gekeken naar uw looppatroon,

Centrum Fysiotherapie Medemblik

Rugpijn?

Rugklachten komen in Nederland veel voor. Er kunnen diverse oorzaken aan ten grondslag liggen. Overbelasting, een verkeerde houding, bepaalde blokkades of instabiliteit van uw rug.

Wij onderzoeken of er een blokkade in uw rug aanwezig is. Het kan ook dat rugklachten komen door een blokkade in gewrichten die de rug beïnvloeden zoals uw heup- en schoudergewrichten.

Schouderpijn

Pijn aan de schouder komt vaak voor. Schouderpijn is dan ook de meest voorkomende klacht na lage rugpijn. Dat komt omdat de schouder een complex gewricht is met veel verschillende spieren en banden.

Oorzaken van schouderpijn kunnen zijn: irritatie van pezen, slijmbeurs of kapsel, instabiliteit, “frozen shoulder” (beperking van de schouderbewegingen) of uitstralende pijn vanuit de nek.